5 Eylül 2022 Pazartesi

Bir derin nefes

Zaman işliyor,

vakit tamam.


Zihnimde yarım kalan tutsaklarım,

artık sadece talan.


Zaptını tuttuğum

ne varsa,

özgür bıraktım tam şu an.


Bilincim elimde bir kuş misali

varsa yoksa bekliyorum

ah hemen bir seyre uçsa...


Kalbim canımla bir olmuş

varsam, yaşıyorum; her mekan bana cihan.


Gönülden bakınca gözler görürmüş

meğer en gerçekmiş o an yaşanan.


Martılar söyledi

bunca nicedir farketmeden

akmış yol almış hepten zaman.


Bir rüyadan uyandım

yazmasam heba

ifadesiz her anım noksan, bağan.


Şimdi şafak söküyor, alacalı bir tan 

gökyüzünde aydınlanma misali beyaz ve gri duman.


Trenler peş peşe, sesi budur hayatın zilinin

Koşturuyor telaşla -oysa- bir nefes canıyla insan.


Durdum, gözümü kapadım;

elim kalbimde soruyorum "N'en var?"

cevabı art arda yine kendi sesim, yankılanan.


Sonra, "Yorgunluk" diyor susuyor

"porlu, tortulu dibim; yok hiç "öz"de derman,

ne desem de olur mu ki sana izan?"


Bunu duyan göz yaşı, akıyor sevinçle içime

"Nefes olurum belki" diyor 

"Ulaşırım kalbine, hazan olur yaran, 

kabuk bağlar kapanan; iyileşir her bir yüreğini karartan."


Ve "an"ların ustası kedim yanı başımda

Karşı çatıdaki martıyla bakışta

Bana bakınca atlıyor yere ahenkle, usulca

Dökülüyor o an gönlümden bir gülüş usluca.


Afacan, bulmuş buluşturmuş saklılardan yine

Koymuş önüme bir deniz kabuğu tersine

Aldım elime anılar zihnimde taze,

anımsıyorum İğneada'dan bu sade.


Dalıyorum renklerinde ton ton zarafetinin

Bir bakıyorum tersinde mesaj onca derin

Zümrüdü anka kanatlanmış içinde griliğin,

tüm beyazlığıyla emsali güzelliğin.


Anka dillendikçe büyülüyor perspektif

Yaz bunu kalbine değişiyor yaşamının tarif:

"Hayat sürdükçe her an bir keşif ki;

yolcuğu sonsuz yapan bu keyif, senindir bu motif."


Nakış gibi işlediğim ömrüm şimdi gözümün önünde

Kilitlerini çözdüm açıldı bileklerimdeki yek künde

Ayağa kalkıp yürümek vakti sabahken bu gün de

Dün geride kaldı, tortular aktı gitti; 

nefesim her damarımda, elim hafifleyen kalbimde...

Hiç yorum yok: